Сторінка класного керівника
Вітаю! Моя електронна адреса для зворотнього зв'язку valamatviychuk@gmail.com , Вайбер +380961867878 . Якщо у Вас виникають питання, можете писати , або телефонувати.
Дякую за співпрацю!
Дорогі учні!
Шановні батьки!
Згадайте, яким для Вас був 2020 рік.
Зайдіть за посиланням Привітання для моїх дітей! Шановні батьки!
Згадайте, яким для Вас був 2020 рік.
Корисна інформація для Вас - батьки та учні
Розклад уроків 6 класу під час карантину
Час
Понеділок
Час
Вівторок
Час
Середа
9.30
- 10.15
Англійська мова
9.30
- 10.15
Російська мова
9.30
- 10.15
Математика
10.30
-
11.15
Українська мова
10.30
-
11.15
Математика
10.30
-
11.15
Англійська мова
11.30 – 12.15
Математика
11.30 – 12.15
Історія
11.30 – 12.15
Історія
12.30
-
13.15
Біологія
12.30
-
13.15
Українська література
12.30
-
13.15
Зар. Літ
Четвер
П’ятниця
9.30
- 10.15
Біологія
9.30
- 10.15
Інформатика
10.30
-
11.15
Англійська мова
10.30
-
11.15
Українська література
11.30 – 12.15
Географія
11.30 – 12.15
Математика
12.30
-
13.15
Українська мова
12.30
-
13.15
Зарубіжна література
Шановні учні та батьки!
До Вашої уваги графік контрольних робіт
Предмет
Дата
Дата та час розміщення
завдань, кінцевий термін та спосіб їх подання(для асинхронного режиму)
Форма та вид оцінювання
Ресурс
Українська мова
(Вахненко В.О.)
18.05
З 10.30
Завдання доступно до 18.00
20.05.20.
онлайн тестування
Classtime
Українська мова
(Матвійчук В.М.)
18.05
10.30 – 20.30 (21.05.)
Тестування
На Урок
Українська література
22.05
10.30 - 20.00 (24.05)
Тестування
На Урок
Англійська мова
(Купріянова С.В.)
Контроль писання
13.05.
13.05 до
10:00;
16.05 до
19:00;
За
посиланням на відповідній сторінці
он-лайн тестування
Google форми
Контроль читання
18.05
18.05 до
10:00;
21.05 до
19:00;
За
посиланням на відповідній сторінці
он-лайн тестування
Google форми
Англійська мова(Гуйда О.В.)
Контроль писання
13.05.
13.05 до
10:00;
16.05 до
12:00;
За
посиланням на відповідній сторінці
он-лайн тестування
Google форми
Контроль читання
18.05
18.05 до
10:00;
21.05 до
12:00;
За
посиланням на відповідній сторінці
он-лайн тестування
Google форми
Російська мова
12.05
З 9.30 до 10.15
Контрольна робота
(тематична)
Текст доступний на платформі Blogger
Зарубіжна література
14.05
Час виконання 45 хв.
Тест доступний до виконання з 10.30 до 11.15. Проходження тесту можливе 1 раз
Контрольна робота
(тематична)
«На Урок»,
режим запланованого
тестування.
Математика
21.05
9.30 –(до. 23.05, 19.00)
он-лайн тестування
Всесвітня історія
12.05
Час виконання 45 хв.
Тест доступний до виконання з 11.30 до 12.15.Проходження тесту можливе 1 раз
Он-лайн тестування
«На Урок»,
режим запланованого
тестування.
Інформатика
14.05
16.05
до 20:00
он-лайн тестування
Освітній проект «На Урок»
Географія
21.05
11-30 до 19 -00 електронна пошта
Контрольна робота
Blogger
Біологія
14.05
9-30 до 19 -00 електронна пошта
Контрольна робота
Blogger
Основи здоров`я
22.05
З 10,00 до 15,00
За
посиланням на відповідній сторінці
Тести
На Урок
Трудове навчання
дівчата
20.05
Захист проекту
Фото на електронну пошту
Трудове навчання
хлопці
22.05
Захист проекту
Фото на електронну пошту
Музичне мистецтво
25.05
13.30 -20.00 (24.05)
Тестування
На Урок
Образотворче мистецтво
25.05
Дата та час розміщення
завдань, кінцевий термін та спосіб їх подання(для асинхронного режиму)
Підсумкова робота «Живописні місця Криворіжжя»
Фото на електронну пошту чи Viber
Міністерство освіти і науки України
Розклад уроків 6 класу під час карантину
Час
|
Понеділок
|
Час
|
Вівторок
|
Час
|
Середа
|
9.30
- 10.15
|
Англійська мова
|
9.30
- 10.15
|
Російська мова
|
9.30
- 10.15
|
Математика
|
10.30
-
11.15
|
Українська мова
|
10.30
-
11.15
|
Математика
|
10.30
-
11.15
|
Англійська мова
|
11.30 – 12.15
|
Математика
|
11.30 – 12.15
|
Історія
|
11.30 – 12.15
|
Історія
|
12.30
-
13.15
|
Біологія
|
12.30
-
13.15
|
Українська література
|
12.30
-
13.15
|
Зар. Літ
|
Четвер
|
П’ятниця
| ||||
9.30
- 10.15
|
Біологія
|
9.30
- 10.15
|
Інформатика
| ||
10.30
-
11.15
|
Англійська мова
|
10.30
-
11.15
|
Українська література
| ||
11.30 – 12.15
|
Географія
|
11.30 – 12.15
|
Математика
| ||
12.30
-
13.15
|
Українська мова
|
12.30
-
13.15
|
Зарубіжна література
|
Шановні учні та батьки!
До Вашої уваги графік контрольних робіт
Предмет
|
Дата
|
Дата та час розміщення
завдань, кінцевий термін та спосіб їх подання(для асинхронного режиму)
|
Форма та вид оцінювання
|
Ресурс
|
Українська мова
(Вахненко В.О.)
|
18.05
|
З 10.30
Завдання доступно до 18.00
20.05.20.
|
онлайн тестування
|
Classtime
|
Українська мова
(Матвійчук В.М.)
|
18.05
|
10.30 – 20.30 (21.05.)
|
Тестування
|
На Урок
|
Українська література
|
22.05
|
10.30 - 20.00 (24.05)
|
Тестування
|
На Урок
|
Англійська мова
(Купріянова С.В.)
Контроль писання
|
13.05.
|
13.05 до
10:00;
16.05 до
19:00;
За
посиланням на відповідній сторінці
|
он-лайн тестування
|
Google форми
|
Контроль читання
|
18.05
|
18.05 до
10:00;
21.05 до
19:00;
За
посиланням на відповідній сторінці
|
он-лайн тестування
|
Google форми
|
Англійська мова(Гуйда О.В.)
Контроль писання
|
13.05.
|
13.05 до
10:00;
16.05 до
12:00;
За
посиланням на відповідній сторінці
|
он-лайн тестування
|
Google форми
|
Контроль читання
|
18.05
|
18.05 до
10:00;
21.05 до
12:00;
За
посиланням на відповідній сторінці
|
он-лайн тестування
|
Google форми
|
Російська мова
|
12.05
|
З 9.30 до 10.15
|
Контрольна робота
(тематична)
|
Текст доступний на платформі Blogger
|
Зарубіжна література
|
14.05
|
Час виконання 45 хв.
Тест доступний до виконання з 10.30 до 11.15. Проходження тесту можливе 1 раз |
Контрольна робота
(тематична)
|
«На Урок»,
режим запланованого
тестування.
|
Математика
|
21.05
|
9.30 –(до. 23.05, 19.00)
|
он-лайн тестування
|
|
Всесвітня історія
|
12.05
|
Час виконання 45 хв.
Тест доступний до виконання з 11.30 до 12.15.Проходження тесту можливе 1 раз |
Он-лайн тестування
|
«На Урок»,
режим запланованого
тестування.
|
Інформатика
|
14.05
|
16.05
до 20:00
|
он-лайн тестування
|
Освітній проект «На Урок»
|
Географія
|
21.05
|
11-30 до 19 -00 електронна пошта
|
Контрольна робота
|
Blogger
|
Біологія
|
14.05
|
9-30 до 19 -00 електронна пошта
|
Контрольна робота
|
Blogger
|
Основи здоров`я
|
22.05
|
З 10,00 до 15,00
За
посиланням на відповідній сторінці
|
Тести
|
На Урок
|
Трудове навчання
дівчата
|
20.05
|
Захист проекту
|
Фото на електронну пошту
|
|
Трудове навчання
хлопці
|
22.05
|
Захист проекту
|
Фото на електронну пошту
|
|
Музичне мистецтво
|
25.05
|
13.30 -20.00 (24.05)
|
Тестування
|
На Урок
|
Образотворче мистецтво
|
25.05
|
Дата та час розміщення
завдань, кінцевий термін та спосіб їх подання(для асинхронного режиму)
|
Підсумкова робота «Живописні місця Криворіжжя»
|
Фото на електронну пошту чи Viber
|
Міністерство освіти і науки України
Сьогодні розпочинається четвертий тиждень роботи Всеукраїнської школи онлайн.
Для того, щоб ви могли ефективно спланувати своє навчання, розповідаємо вам про розклад уроків на YouTube-каналі МОН, теми, які висвітлюватимуться цього тижня, а також нагадуємо про посилання, де ви завжди зможете знайти потрібні вам уроки.
Однією із новацій цього тижня буде чіткий час виходу кожного уроку на YouTube-каналі МОН: bit.ly/YouTubeMON.
З цього тижня усі уроки розпочинатимуться так:
▪ 1 урок – 10:00
▪ 2 урок – 10:30
▪ 3 урок (руханка) – 11:00
▪ 4 урок – 11:15
▪ 5 урок – 11:45
▪ 6 урок (руханка) – 12:15
▪ 7 урок – 12:30
Пам’ятайте, якщо запізнилися – не біда, всі уроки зберігаються в записі на нашому YouTube-каналі. Крім того, під час трансляції ви завжди можете почати її переглядати зі зручного для вас місця.
З цього тижня усі уроки розпочинатимуться так:
▪ 1 урок – 10:00
▪ 2 урок – 10:30
▪ 3 урок (руханка) – 11:00
▪ 4 урок – 11:15
▪ 5 урок – 11:45
▪ 6 урок (руханка) – 12:15
▪ 7 урок – 12:30
▪ 1 урок – 10:00
▪ 2 урок – 10:30
▪ 3 урок (руханка) – 11:00
▪ 4 урок – 11:15
▪ 5 урок – 11:45
▪ 6 урок (руханка) – 12:15
▪ 7 урок – 12:30
Пам’ятайте, якщо запізнилися – не біда, всі уроки зберігаються в записі на нашому YouTube-каналі. Крім того, під час трансляції ви завжди можете почати її переглядати зі зручного для вас місця.
Пам'ятка для учнів з безпеки життєдіяльності
Безпека життєдіяльності
учасників навчально-виховного процесу в школі ґрунтується на свідомому і
сумлінному виконанні правил.
Ми спробуємо нагадати вам про
всі небезпечні випадки й навчити, як треба себе поводити, щоб бути здоровим, і
не створювати небезпечні ситуації для себе та людей, що вас оточують.
Допоможемо вивчити правила, дотримуючись яких, ви будете знаходитися у безпеці,
а ваші батьки не турбуватимуться за ваше життя та здоров'я.
Коли ви будете вивчати ці
правила, то обговорюйте їх з мамами та татами,
сестричками та братиками, тоді ви не тільки вивчите та зрозумієте їх, але й
ваші родичі будуть їх знати та дотримуватись.
БЕЗПЕКА це:
• коли ти знаходишся біля батьків, друзів;
• нічого тобі не загрожує на вулиці, у школі, лісі, на
дачі, у бабусі в селі та в інших місцях, де б ти не був;
• ти не хворієш;
• у тебе є свій куточок у домі;
• у тебе є улюблені книжки;
• тебе ніхто не журить, бо ти виконуєш правила
поведінки;
• ти гарно вчишся;
• у тебе чистеньке та зручне взуття, одяг;
• тебе люблять батьки, сестри, брати, друзі;
• тобі гарно.
НЕБЕЗПЕКА це:
• коли тобі неспокійно. Чому? Бо ти ПОРУШИВ одне з
ПРАВИЛ БЕЗПЕКИ.
Це, як ниточка за голочкою, потягне за собою ще більше
неприємностей.
Приклад:
Батьки пішли до театру, а ти повинен був за цей час
зробити УСІ УРОКИ. Ти зостався
один. Тобі стало нудно.
Відразу подзвонив друзям та запросив їх до себе.
Гралися ви довго, і ти не встиг зробити ОДИН
УРОК. Виникла НЕБЕЗПЕКА отримати двійку.
Ти НЕРВУЄШСЯ.
Ти вирішив прийти до школи раніше та у когось списати
домашнє завдання.
Ти поспішаєш до школи. Переходиш вулицю там, де немає
пішохідного переходу.
У такому разі виникає НЕБЕЗПЕКА потрапити під машину. Ти встиг проскочити, але
водій, перед машиною якого перебігав дорогу, щоб не збити тебе, сильно натиснув
на гальма. Машину занесло, а за нею їхали ще машини, їм теж прийшлося
гальмувати.
Ти створив НАДЗВИЧАЙНУ СИТУАЦІЮ для водіїв.
Машини могли налетіти одна на одну і була б аварія.
А ти все ще маєш надію встигнути переписати домашнє
завдання. Ти так швидко біг, що штовхнув іншого учня, впав сам.
Виникла НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ, яка створила НЕБЕЗПЕКУ зламати
руку чи ногу.
Але не тільки з тобою могло трапитись лихо. Той учень,
якого ти штовхнув, теж міг упасти і отримати травму. Йому теж
загрожувала НЕБЕЗПЕКА щось зламати чи
пошкодити. НЕБЕЗПЕКА виникала на всьому твоєму шляху. І це тільки
тому, що ти не встиг зробити тільки один урок.
Усім цим НЕБЕЗПЕЧНИМ СИТУАЦІЯМ можна було
запобігти, якби ти послухав своїх батьків. Якби ти зробив спочатку уроки, а вже
потім покликав своїх друзів гратися, то і сам би не нервувався (вів би себе
відповідно), і не створював би НЕБЕЗПЕЧНИХ СИТУАЦІЙ для себе та
інших.
НЕБЕЗПЕЦІ можна запобігти, якщо ти перед тим, як
щось зробити, подумаєш, до чого це може призвести. Якщо ти будеш думати перед
тим, як щось зробити, та будеш дотримуватись відповідних правил поведінки, то
не створиш НАДЗВИЧАЙНУ СИТУАЦІЮ і твої дії не будуть загрожувати
життю та здоров'ю твоїх друзів, родичів, інших людей.
НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ — це відхилення від НОРМАЛЬНОГО
СТАНУ і при ній виникає НЕБЕЗПЕКА для тебе, оточуючих.
Випало багато снігу, від його ваги рветься дріт, ламаються
дерева, людям важко йти по тротуару, а машини буксують на дорозі. ЦЕ НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ ПРИРОДНОГО ПОХОДЖЕННЯ
Ти сидиш увечері вдома та дивишся телевізор, мама на
кухні готує вечерю, батько у другій кімнаті читає газету, і раптом загорівся
телевізор — це НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ ТЕХНОГЕННОГО ПОХОДЖЕННЯ (ЛОКАЛЬНА).
Ви з мамою (батьком) йдете поруч із заводом, раптом на
заводі трапився вибух, пожежа — це надзвичайна СИТУАЦІЯ ТЕХНОГЕННОГО
ПОХОДЖЕННЯ (ОБ'ЄКТОВА)Вибух на Чорнобильській атомній електростанції —
це НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ ТЕХНОГЕН-НОГО ПОХОДЖЕННЯ (ГЛОБАЛЬНА).
Основні види життєдіяльності в школі — це праця,
навчання, гра, творчість
Під час знаходження в школі потрібно усвідомлювати
наслідки своїх дій, щоб не створити небезпечну ситуацію, виробивши відчуття
особистої безпеки та безпеки оточуючих; розуміти те, що безпека, перш за все,
залежить від кожної людини, її ставлення до навколишнього середовища та інших
людей. У процесі навчання учнів залучають до суспільно корисної, продуктивної
праці.
Усі учасники навчально-виховного процесу при
зарахуванні до школи і в процесі здобуття освіти проходять інструктаж
(навчання) з питань безпеки життєдіяльності, надання першої допомоги потерпілим
від нещасних випадків, правильних дій при виникненні надзвичайної ситуації,
правил дорожнього руху...
Учні школи зобов’язані:
- виконувати вимоги з безпеки життєдіяльності,
передбачені відповідними правилами та інструкціями, дотримуватися дисципліни,
навчатися сумлінно;
- берегти обладнання, інвентар, матеріали, навчальні
посібники тощо, бережливо ставитися до майна школи;
- сумлінно дотримуватись правил особистої гігієни і
санітарних норм на місці праці;
виконувати лише ту роботу, яку доручив учитель,
керівник;
- при підготовці до уроку, враховувати наявність інших
учнів, бути обережним при викладанні на парту необхідних для уроку речей
(підручників, зошитів, олівців тощо)
- під час пересування по шкільних коридорах, їдальні,
сходах не дозволяється тримати в руках речі, які можуть зашкодити учасникам
навчально-виховного процесу та нанести травму (ножиці, олівці, підручники тощо)
- не входити до навчального кабінету без дозволу
вчителя;
- не підходити до відкритих вікон, починаючи з II
поверху;
- не бігати в класах, коридорах під час
навчально-виховного процесу;
- не спускатися перилами сходів;
- не допускати грубощів, образ, застосування
протиправних дій у вирішенні конфліктних ситуацій до оточуючих;
- не приносити до школи небезпечні предмети (ріжучі,
колючі, вибухові, вогненебезпечні предмети, газові балончики, петарди та інше);
- не палити;
- під час проведення уроків не покидати навчальний
кабінет;
- не виносити зі школи матеріальні цінності;
- співпрацювати з адміністрацією школи щодо створення
безпечних умов для навчання (повідомляти про всі недоліки, які можуть призвести
до небезпеки життєдіяльності під час навчально-виховного процесу.
Правила протипожежної безпеки
Не грайся із сірниками та запальничками.Не запалюй
свічки та бенгальські вогні без нагляду.
Не залишай іграшки, книжки, одяг біля увімкнених
обігрівачів.
Не суши речі над газовою плитою.
Не пали багать у сараях, підвалах, на горищах.
Не вмикай багато електроприладів одночасно:
електромережа може згоріти.
Обов'язково вимикай електроприлади, коли виходиш із
дому. Не тягни за дріт руками, обережно вийми штепсель із розетки.
Не відкривай грубку: від маленької; вуглинки, що
випаде з неї, може статися пожежа.
Правила поведінки при пожежі
Треба завжди пам'ятати, що необережне поводження з
вогнем може призвести до найбільшої серед бід – ПОЖЕЖІ!
ЗАПАМ'ЯТАЙ:
Якщо у квартирі або будинку почалася пожежа,
найголовніше - не панікувати! Необхідно
негайно повідомити про це пожежну частину: телефонуй за номером 101 – чітко і
ясно назви адресу і місце виникнення пожежі. Повідом сусідів.
Якщо є можливість, то спробуй погасити вогонь
засобами, що є під рукою:
- невеликі джерела пожежі можна гасити мокрою
ганчіркою (ударами зверху) або мокрим віником (розмазуючи воду по палаючій
поверхні);
- якщо вогонь розростається, необхідно відкрутити усі
крани з водою на повну потужність. Нехай вода переливається у ванну:
зачерпувати воду відром з ванни швидше, ніж чекати, поки відро наповниться з
крану;
- якщо у кімнаті є вазони з квітами, то землю з них
можна використати для гасіння вогню;
- не витягай з вогню предмети, що горять – це сприяє
поширенню пожежі. Гаси вогонь (водою або піском) із країв до центру;
- при гасінні пожежі намагайся не відчиняти вікна і
двері, бо доступ повітря підсилить вогонь.
Якщо погасити пожежу до прибуття пожежників неможливо,
необхідно з іншими мешканцями будинку, не створюючи паніки, вийти на вулицю,
використовуючи для цього сходові марші або пожежні драбини між балконами.
- Покидай приміщення, пригнувшись якнайнижче, адже дим
направляється вгору.
- При пожежі не спускайся у ліфті, бо може
відключитися електрика.
- По можливості змочи якусь тканину, прикрий нею ніс і
рот.
- Під час переходів через задимлені ділянки затримуй
дихання. Варто 2-3 рази вдихнути дим - і можна знепритомніти через отруєння
чадним газом, що призведе до загибелі.
Правила безпеки при поводженні з газом
У нашій країні як паливо широко використовується газ.
Майже в кожній квартирі встановлено газові плити, водонагрівачі, опалювальні
печі чи котли.
Щоб газ приносив людям лише радість і тепло, кожний
член сім'ї, починаючи зі шкільного віку, мусить знати і суворо дотримуватись
правил безпечного користування газом, знати, до яких наслідків призводить
порушення цих правил.
Природний газ майже вдвічі легший за повітря і при
витоку з приладів і газопроводів піднімається, скупчуючись у верхніх зонах
приміщень.
Природний і зріджений гази не мають кольору і запаху.
Щоб газам надати запаху, до них додають домішки, у результаті чого з’являється
запах гнилої капусти.
Запам’ятай, що газ, яким користуються у побуті, є
горючою речовиною і порушення правил користування ним може призвести до
виникнення пожежі.
Основні вимоги безпечної експлуатації побутового
газового устаткування
Для попередження виникнення пожежонебезпечної ситуації
потрібно правильно користуватися побутовими газовими приладами.
Запам’ятай основні вимоги для попередження пожежі:
- Забороняється користуватися несправними газовими
приладами чи використовувати їх не за призначенням.
- Не можна залишати без нагляду працюючі газові
прилади, бо на випадок затухання одного з пальників в приміщення починає
надходити газ, він накопичується та, змішуючись із повітрям, утворює
вибухонебезпечну суміш. Необхідно стежити, щоб рідина, що кипить, не залила
вогонь пальника, протяг не загасив полум’я.
- Якщо газ потрапив у повітря приміщення, негайно слід
закрутити кран подачі газу і провітрити приміщення.
- Категорично забороняється сушити білизну чи волосся
над плитою із запаленими пальниками.
- Не можна розміщувати біля газової плити речовини, що
можуть легко займатися: папір, тканини тощо.
Порядок дій при виявленні запаху газу:
- ні в якому разі не використовуй сірники, запальнички
та інші джерела відкритого вогню; не вмикай світло та будь-які електроприлади;
не користуйся електродзвінками квартир; не використовуй телефони з дисковими
номеронабирачами;
- негайно перекрий вентилі на газовому приладді і
крани на плиті;
- відчини вікно і двері, створивши протяг для
провітрювання приміщення;
- виклич аварійну службу газу за телефоном
104 і залиш приміщення.
Порядок дій у разі вибуху газу та пожежі в приміщенні:
- негайно перекрий вентилі на газовому приладді і
крани подачі газу перед ними;
- терміново повідом аварійну службу газу за
телефоном 104;
- негайно повідом пожежну охорону за телефоном
101;
- якщо є постраждалі - виклич швидку медичну
допомогу за телефоном 103.
Перша допомога при отруєнні чадним газом
Ознаки отруєння чадним газом: - запаморочення - блювота; - головний біль; - червоний колір обличчя;
непритомність.
- Постраждалого необхідно винести на свіже повітря.
- Негайно викликати машину швидкої медичної
допомоги за телефоном 103.
В разі загоряння дверей твоєї квартири поливай їх
зсередини водою. Якщо дим проникне до квартири, пересувайся якнайнижче до
підлоги, там завжди є свіже повітря. Відчини вікно або розбий його вийди на
балкон і голосно клич на допомогу.
Якщо потрібно когось витягнути з вогню, обв’яжися
дротом (мокрою мотузкою), вручи вільний кінець кому-небудь. Зав'яжи рот і ніс
мокрою хустинкою, накрийся мокрою ковдрою або змочи одяг водою і, пригинаючись
якомога нижче, заходь у приміщення.
НЕ ДОПУСКАЙ ЖАРТІВ У ВИКЛИКАХ ПОЖЕЖНОЇ СЛУЖБИ!
ПАМ'ЯТАЙ: помилковий
виклик може відвернути увагу пожежників від справжньої пожежі, і тоді може
згоріти чийсь будинок або навіть загинуть люди. В Україні встановлена
кримінальна відповідальність як за навмисний підпал (позбавлення волі терміном
до 10 років), так і за виникнення пожежі через необережне поводження. Крім
того, відшкодування матеріальних збитків постраждалим від пожежі здійснюється
людиною, яка спричинила пожежу, в повному обсязі. А це означає, що через дитячі
пустощі з вогнем постраждають люди або згорять матеріальні цінності, та платити
за все доведеться батькам!
Правила безпеки поводження з електричними приладами
Кожен день ти користуєшся електричними приладами, але
потрібно знати, що вони криють у собі небезпеку. Так, дія електричного струму
на людину може призводити до електричних травм та пошкоджень, таких як
скорочення м'язів, що супроводжується сильним болем, втратою свідомості,
порушенням роботи серця чи дихання (або обох цих порушень разом). Іноді
трапляються нещасні випадки від дії електричного струму, які приводять до смерті
людини. Та щоб уникнути багатьох неприємностей, тобі достатньо завжди пам’ятати
та дотримуватись правил поводження з електричними приладами:
- Електронагрівальні прилади, такі як електрочайник,
електросамовар, електропраска, електрокамін та інші, потрібно включати в
електромережу справними.
- Якщо ти дивишся телевізор, а екран погас або почав
миготіти, ні в якому разі не можна по ньому стукати. Він може загорітися або
навіть вибухнути. Його треба негайно вимкнути.
- Якщо щось потрапило до телевізора, радіоприймача та
інших електроприладів, які працюють, треба в першу чергу їх вимкнути. Ні в
якому разі не можна лізти туди олівцем чи іншим предметом, коли електроприлад
увімкнутий.
- Переважна кількість побутових електроприладів є
переносними, і при цьому часто виникає пошкодження їх ізоляції. Також буває, що
електричний дріт обірвався чи оголився. У таких випадках ні в якому разі не
торкайся оголених місць, бо це може призвести до травми.
- Не залишайте без нагляду увімкненими в розетку
електроприлади.
- Забороняється тягнути за електричний шнур руками,
тому що він може обірватися і вразити електричним струмом.
- Не можна заповнювати водою ввімкнені в електромережу
чайники, кавоварки, каструлі.
- Не торкайся мокрими руками та не витирай вологою
ганчіркою електричні кабелі, штепсельні розетки, вимикачі, інші електроприлади,
ввімкнені в електромережу.
- Не можна підвішувати речі на кабелі.
- Не можна бавитись із штепсельними розетками – це
загрожує твоєму життю.
- Коли ідеш з дому – всі електроприлади мають бути
вимкнені.
- Використання електричних приладів не за призначенням
або невміле користування ними, може призвести до пожежі!
Але якщо вже так сталося, що електричне обладнання
загорілося, то перш за все потрібно:
- вимкнути електрорубильник. (А ти знаєш, де
знаходиться електрорубильник твого помешкання? Якщо ні, тоді негайно попроси
своїх батьків показати тобі його і навчити, як ним користуватися!)
- Якщо знеструмити електромережу неможливо, то слід
пам’ятати: не можна застосовувати для гасіння воду та пінні вогнегасники, можна
лише порошкові;
- терміново телефонуй за номером 101 і викликай
пожежників на допомогу.
101
Якщо електроприлад зайнявся, спробуй діяти за такою
схемою:
- обмотай руку сухою ганчіркою, висмикни вилку з
розетки;
- накрий палаючий предмет ковдрою;
- повідом дорослих про пожежу.
Під час прогулянки ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
- підходити до оголених дротів і чіпати їх руками;
- розводити багаття, запускати повітряних зміїв під
лініями електропередач;
- гратись поблизу підстанцій.
Якщо не забувати ці прості правила, то можна уникнути
багатьох неприємностей.
Пам’ятай, несправності в електромережі й електричних
приладах може усунути лише спеціаліст-електрик!
Правила поведінки під час грози:
1. Перебуваючи вдома, під час • грози вимикайте
телевізор та інші електроприлади, закрийте кватирки.
2. Перебуваючи поза домом, не ховайтеся від грози під
одиночними деревами, електричними опорами.
3. Вимкніть стільниковий телефон.
4. Звільніться від металевих предметів.
5. Пам'ятайте, що розряд блискавки може потрапити
навіть у металевий стержень парасольки.
Походи, виїзди на природу:
1. Уникайте теплових ударів, одягайте головний убір.
2. Остерігайтеся кліщів, брюки заправляйте в
шкарпетки, верхній одяг має бути з манжетами на рукавах.
3. Остерігайтеся укусів отруйних змій.
4. Пам'ятайте, що змія нападає тоді, коли на неї
наступили. Будьте уважні!
5. Не віддаляється від місця стоянки без дозволу
дорослих.
6. Не пийте воду з відкритих вододжерел.
7. Залишаючи місце стоянки, приберіть за собою,
загасити вогнище, закопайте незгоріле сміття.
Ситуації криміногенного характеру:
1. Перебуваючи вдома, у квартирі не відкривайте двері
незнайомцям.
2. Потрапивши в ситуацію квартирі з грабіжником,
ведіть себе пасивно.
3. Не залишайте ключі на видному місці.
4. Затримавшись поза домом, робіть контрольні дзвінки
батькам.
5. Обходьте стороною групи підлітків особливо у
вечірній час.
6. Якщо виникла ситуація погоні, позбавляйтеся від
всього зайвого, киньте камінь у скло будинку або машини, щоб спрацювала
сигналізація.
7. Якщо вас насильно саджають в машину, звертайтеся до
перехожих: «Я їх не знаю, запам'ятайте номер машини».
8. Відмовляйтеся від будь-якого запрошення незнайомих
сісти в машину і показати, наприклад вулицю або будинок.
На дорогах і вулицях:
1. Ходити по узбіччі дороги або вулиці назустріч руху
транспорту.
2. Обходити автобус ззаду, а трамвай попереду.
3. Почувши шум транспорту, озирніться і пропустіть
його.
4. Не виходьте на дорогу в зонах обмеженої видимості з
боку водія і пішохода.
5. Не відпускайте від себе дітей молодшого віку в
місцях руху транспорту.
6. Їзда на велосипеді по дорогах і вулицях допускається
з 14 років на відстані 1-го метра від узбіччя, а групова їзда- в колону по
одному.
Правила поведінки на воді
Найбільш чудовий відпочинок улітку - відпочинок на
воді.
Окрім того вода – це чудодійний засіб оздоровлення організму. Плавання
зміцнює організм, розвиває силу, спритність, витривалість. Людина, яка вміє
плавати, почуває себе у воді спокійно і впевнено. Але, на жаль, для декого
відпочинок біля води закінчується трагедією. Так, серед основних причин
загибелі дітей на воді є невміння плавати та купання без нагляду дорослих.
Для того, щоб відпочинок на воді приніс тільки
задоволення необхідно дотримуватись певних правил.
Ось вони:
- Купатися можна тільки у спеціально відведених та
обладнаних для цього місцях.
- Безпечніше відпочивати на воді у світлу частину
доби.
- Купатися краще в спокійну безвітряну погоду при
температурі води - не нижче +20С, повітря - не нижче +24С.
- Після прийняття їжі купатися можна не раніше, ніж
через 1,5-2 години.
- У воду заходити слід повільно: постій і почекай,
дозволяючи тілу пристосуватися до температури води. Перед зануренням у воду
необхідно змочити обличчя і плечі. Це особливо важливо для тих, хто купається
вперше в сезоні, а також для тих, хто особливо чутливо сприймає холод.
- У воду слід входити неспішно, обережно пробуючи дно
ногою. Якщо не вмієш плавати, не заходь у воду глибше пояса, щоб не оступитися
і не потрапити на глибоке місце, в яму, чи не опинитися на сильній течії.
- У воді варто бути не більше 15 хвилин. Перебуваючи у
воді, не стій на одному місці, активно рухайся, плавай. Не купайся аж доти,
поки тобі не стане холодно, бо при переохолодженні у воді наступає різке
скорочення м'язів, що несе за собою зупинку дихання. При перших ознаках
переохолодження негайно виходь з води, переодягнися у сухий одяг, зроби
декілька фізичних вправ, простих рухів, присідань або побігай.
- Ніколи не плавай наодинці. Не запливай далеко,
особливо за буї, оскільки можна не розрахувати свої сили. Навчися відпочивати
на воді. Для цього необхідно вміти плавати на спині. Перекинувшись на спину і
утримуючи себе на поверхні легкими рухами рук і ніг, ти зможеш відпочити.
- Перед тим, як стрибати у воду, переконайся у безпеці
дна і достатній глибині водоймища.
- Пірнати можна лише там, де є для цього достатня
глибина, прозора вода, рівне дно.
- Після купання не рекомендується сидіти на сонці,
краще відпочити в тіні.
- Якщо ти став свідком того, що людина тоне чи кличе
на допомогу - негайно повідом рятувальників, які завжди чергують на обладнаних
для купання місцях.
Ні в якому разі:- Не купайся без
дорослих.
- Не залазь на попереджувальні знаки, буї, бакени.
- Не стрибай у воду з човнів, катерів, споруджень, не
призначених для цього.
- Не пірнай з містків, дамб, причалів, дерев, високих
берегів.
- Не купайся біля крутих і зарослих густою рослинністю
берегів.
- Не використовуй для плавання такі небезпечні засоби,
як дошки, колоди, камери від автомобільних шин та інше знаряддя, не передбачене
для плавання. Пам’ятай, надувні матраци і надувні іграшки вітром або течією
може віднести дуже далеко від берега, а хвилею перевернути, з них може вийти
повітря, і вони втратять плавучість.
- Не грай у воді в небезпечні ігри, а саме: не слід
підпливати під тих, хто купається, хапати їх за руки чи ноги, «топити».
- Не подавай помилкові сигнали про допомогу.
- Не купайся у непогоду, при сильному вітрі, великій
хвилі. Отже, якщо ти будеш уважними та обережними і дотримуватимешся
вищевказаних правил, відпочинок на воді принесе тобі лише радість та
задоволення.
Інфекційна небезпека:
1. Не пийте воду в громадських місцях з кухлів в
автоматах і кіосках, користуйтеся разовими стаканчиками.
2. Уникайте відвідування квартир, де є інфекційні
хворі, пам'ятайте про шляхи передачі інфекцій.
3. При укусах домашніх тварин з ушкодженнями шкірних
покривів негайно звертайтеся до поліклініки для проведення профілактичного
уколу.
4. Повертаючись додому, беріть в руки мило, а потім
вже хліб.
5. Пам'ятайте, що від інфекційних захворювань ніхто не
застрахований.
Пам'ятка безпечної поведінки під час літніх канікул
1. Гуляти й гратися можна в місцях, які призначені для
цього.
2.Небезпечними для ігор можуть бути сходи, підвали,
горища, будівельні майданчики, ліфти.
3. Під час ігор у небезпечних місцях можна одержати
травми й каліцтва різного ступеня тяжкості.
4. Під час ігор не варто демонструвати свою хоробрість
одноліткам, стрибаючи з великої висоти, пірнаючи з крутих схилів на велику
глибину, здираючись якнайвище на дерева.
5. Під час літнього відпочинку слід поводитися так,
щоб не мати дорікань із боку дорослих.
6. Під час канікул слід, як і раніше, дотримуватися
правил техніки пожежної безпеки.
7. Не можна брати в руки незнайомі предмети, кидати їх
у вогонь, гратися ними. Найкраще повідомити про місце їхнього знаходження
дорослим.
8. Під час відпочинку на узбережжі слід обов'язково
дотримуватися правил поведінки на воді й поблизу неї.
9. Одяг та взуття для відпочинку слід вибирати згідно
із сезоном.
10. Після контакту зі свійськими тваринами слід добре
вимити руки з милом.
Перша допомога при обмороженнях
Дії при наданні першої медичної допомоги відрізняються
в залежності від ступеню обмороження, стану загального охолодження організму
людини, його віку та наявних хвороб. При наданні першої допомоги необхідно
припинити дію охолодження, зігріти кінцівки для відновлення кровообігу в
уражених холодом тканинах із метою попередження розвитку інфекційних
ускладнень. У першу чергу слід направити постраждалого до найближчого теплого
приміщення, зняти з нього взуття, верхній одяг, шкарпетки та рукавички.
Одночасно з проведенням заходів першої черги треба викликати швидку медичну
допомогу для проведення кваліфікованих заходів щодо рятування постраждалого.
При обмороженні І ступеню, ділянки тіла, що охолоджені, необхідно зігріти до
почервоніння теплими руками, легким масажем, розтиранням тканиною з вовни,
диханням, а потім накласти ватно-марлеву пов’язку.
При обмороженні II-IV ступеню швидке зігрівання, масаж
або розтирання не робіть. Слід накласти на уражену поверхню теплоізолюючу
пов’язку (шар марлі, товстий шар вати, знов шар марлі, а зверху клейонку або
прогумовану тканину). Уражені кінцівки зафіксуйте за допомогою підручних
засобів (шматок дошки або фанери, щільний картон), які накладаються та
фіксуються зверху пов’язки. Для теплоізоляції можна використовувати ватники,
куфайки, вовняну тканину тощо. Ураженим дають пити теплу рідину, гарячу їжу,
невелику кількість алкоголю, таблетку аспірину або анальгіну, по 2 таблетки
„Но-шпи” або папаверину. Не потрібно розтирати уражених снігом, тому що
кровоносні судини верхніх та нижніх кінцівок можуть постраждати. Не можна
застосовувати швидке зігрівання обморожених кінцівок біля багаття,
безконтрольно застосовувати грілки та інші джерела тепла, тому що це погіршує перебіг
обмороження. Не рекомендується, як неефективний, варіант першої допомоги –
застосування олій та жирів, розтирання кінцівок спиртом при глибокому
обмороженні. При загальному охолодженні організму людини легкого ступеню
достатньо ефективним методом лікування є зігрівання постраждалого в теплій
ванній при початкової температурі води 24 0 С, поступово температуру води
збільшують до нормальної температури тіла людини. В разі наявності у
постраждалого середнього або важкого ступеню охолодження, з порушенням дихання
та кровообігу, людину необхідно швидко відвезти до лікувального закладу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий