Українська мова 7 клас

Вітаю. Моя електронна адреса для зворотнього зв'язку valamatviychuk@gmail.com
Вказавши своє прізвище, ви зможете присилати свої відповіді на виконані завдання, або на Вайбер  +380961867878 . Дякую за співпрацю.

Шановні,  семикласники!
Зайшовши за посиланням , ви потрапите на урок з української мови (відповідно до розкладу). Буду рада вас бачити на  Googl Meet. До зустрічі!



13.01.2021

Тема. Розвиток мовлення. Особливості побудови розповіді про виконання певних дій. Докладний усний переказ тексту з описом виконання певних дій

 

Доброго ранку!

На уроці ми ознайомимося з особливостями побудови розповіді про виконання певних дій.

Описи процесів праці вимагають високої точності, чіткості і логічної послідовності. У них часто вживаються професіоналізми значення яких можна з’ясувати за тлумачним словником.

Розповідь про процес праці може поєднуватися з описом предметів, виконуваними операціями, а також може мати елементи роздуму.


Щоб переказати текст, з описом виконання певних дій, необхідно:

·         максимально напружити пам’ять, щоб запам’ятати якомога більше деталей;

·         з’ясувати, як опис процесу праці пов’язаний зі змістом переказу і яку роль він відіграє;

·         запам’ятати, у якій послідовності здійснено трудові операції;

·         скласти план опису процесу праці;

·         з’ясувати значення слів-термінів, щоб використати їх в переказі;

·         з’ясувати стиль і тип переказу, дотримувати їх під час написання тексту.


Попрацюйте з підручником. Ознайомтесь з інформацією на с. 54-56.

Сторінка 55, вправа 95. Прочитайте текст «Випробування». Дайте відповіді на питання. Перекажіть.


Д/з. Порадившись із мамою, складіть художню розповідь (усно) про те, як мама готує борщ.



12.01.2021.

Тема. Коми при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівнику

 

Доброго ранку!
Перегляньте   відеоурок  .

Прочитайте матеріал підручника  §27, 28. 

Письмово виконайте вправи 320, 323.  
Д/з. Вивчити правила §27, 28; виконати вправу 332.














































 18.03.2020
Тема. Способи творення прислівників. Н та НН у прислівниках

Опрацюйте  параграф 32 ст.176 та ст. 201; для закріплення знань виконайте у зошиті вправи 371, 434.
Д/з: параграф 33, впр. 440

20.03.2020
Тема. НЕ і НІ з прислівниками

Перегляньте відео з теми  https://www.youtube.com/watch?v=f8urU8cWhqo опрацюйте ст.203 - 207. Для закріплення знань виконайте у зошиті вправи:442, 444,451.

Д/з: вивчити правила написання НЕ і НІ з прислівниками  (ст. 203, 206), виконати вправу 453.

25.03.2020
Тема. Написання прислівників разом, окремо, через дефіс

 Уважно вивчаємо нову тему уроку, переглянувши  відеоурок за посиланням  https://www.youtube.com/watch?v=ij3CQJuTR-s  . Опрацюйте § 34.
Виконайте у зошиті  вправи 411 та  414 (1- 4 речення), 418.

Д/з. Вивчити правила написання прислівників через дефіс, разом, окремо § 34, виконати вправу 426.

01.04.2020
Тема. Написання прислівників разом, окремо, через дефіс. Тренувальні вправи

Пригадаємо правила  написання прислівників разом, окремо, через дефіс. Якщо забули, зверніться до підручника. Сторінка 190, § 34. Згадайте про правопис тут
А наразі,  проведемо дослідження-спостереження
1. Запишіть речення, порівняйте написання слів у першій та другій колонках

Прочитай вірш напам'ять.                                  На пам'ять він подарував мені книжку.
Хлопці домовились іти всі вкупі до міста.          У купі піску гралися діти.
Ми чуємо це вперше.                                              Зайдемо в перше село.
Якими частинами мови та членами речення виражені виділені слова. Поміркуйте, чому виділені слова написано по-різному.

2. Запишіть прислівики, які слід писати через дефіс
У/бік, по/друге, як/не/як, з/давніх/давен, день/у/день, коли/не/коли, з/ранку, до/дому, на/двоє, як/слід, аби/де, по/нашому, раз/по/раз.сам/на/сам, у/середині.

3. Вправа з ключем
Запишіть у дві колонки: 1) прислівникові сполучення, що пишуться окремо; 2) прислівники, що пишуться разом. Підкресліть четверту від початке літеру (у виділеному слові - третю), складіть і запишіть закінчення вислову "Завжди шануй і ...".

(Най)довше, (до)вподоби, (без)слідно, (до)побачення, (без)відома, (до)ранку, (не)стерпно, (за)надто, (без)жалю, (в)середині, (в)решті, (до)ладу, (по)тихеньку, (с)тиха.

4. Тестування. Зайдіть  на join.naurok.ua , введіть код доступу 331369 , або зайдіть за https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=331369  (завдання виконайте до 09.04.2020). 

Д/з. Повторити § 31-34.

03.04.2020
Тема. Узагальнення та систематизація вивченого з теми "Прислівник". Розбір прислівника як частини мови

Доброго ранку!
Пригадайде, що ви знаєте про прислівник. Відкрийте сторінку 207, дайте відповідь на запитання.
Розгляньте  послідовність розбору прислівника як частини мови на с. 185.
Виконайте вправи: 395 (1-2 реч.), 367 ( 1-2 реч.), 386,406, 424.

Д/з. Підготуватись до контрольної роботи, повторити §31-34.

08.04.2020
Тема. Контрольна робота № 5. Прислівник

Доброго ранку!
 Впевнена,  що ви всі правила повторили і готові до контрольної роботи.
 Виконайте тести, зайшовши на join.naurok.ua та ввівши код доступу849703, або за посиланнямhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=849703  (завдання виконайте до 10.04.2020 , 18.00)
Успіхів, вам!

10.03.2020
Тема. Прийменник як службова частина мови та як засіб зв'язку в словосполученні. Непохідні й похідні прийменники 

Доброго дня, діти!
- Пригадайте, який розділ науки про мову ми вивчаємо?
- За яким принципом і на які групи поділяють частини мови?
- Скільки є самостійних частин мови і скільки службових?
- Чим відрізняються службові частини мови від самостійних?
- Що ви вивчили про прийменник у попередніх класах?
- Який секрет криється у назві цієї частини мови?

Перегляньте пояснення теми у відеоуроці (натиснувши на посилання)
 https://www.youtube.com/watch?v=3OnIayr5uPg , виконуючи та записуючи у зишити подані в уроці завдання; прочитайте матеріал підручника §35, с. 209-212.
Д/з. Вивчити правила, виконати впр. 465

15.04.2020
Тема. Написання похідних прийменників разом, окремо і через  дефіс

Доброго дня!
1. Повторіть вивчене
Виберіть потрібний прийменник, поставте іменник у відповідній формі. Визначте, з формами яких відмінків уживаються вибрані прийменники. Запишіть у зошит.
1. Я (по, за, національність) українець.
2. Називай мене (на, по, ім'я).
3. Я мешкаю (за, по, на, адреса), що зазначена на конверті.
4. Я замислилась (над, через, пропозиція вчителя).
5. Кому ж не хочеться одягнутися (по, за, мода)!
6. Я не відвідував уроків (через, із-за, хвороба).
Молодці!
 2. Ознайомтеся з написанням  похідних прийменників разом, окремо і через  дефіс. Перегляньте Відеоурок (зупиняючи відео та виконуючи вправи).
3. Опрацюйте матеріал підручника на с. 212-216, виконайте вправу 476.
Д/з.  Вивчіть правила на с. 212-216, виконайте вправу 478.

17.04.2020
Тема. Розвиток мовлення. Анотація. Складання анотації
Доброго дня,  семикласники! 
Одна з основних навичок сучасної людини -  уміння орієнтуватися в безмежному інформаційному просторі, аби користуватися накопиченими людством  знаннями і досвідом. Кожна людина повинна оволодіти навичками раціональної організації роботи з книгою. Що це означає? Перш за все - уміння швидко знайти потрібну інформацію чи книгу. За допомогою бібліографії та анотації кожен може швидко підібрати необхідну літературу. Саме про анотацію піде мова сьогодні.
Прочитайте і виконайте усно вправу 169, з'ясуйте, що таке анотація (підручник с.90), ознайомтесь із пам'яткою "Як складати анотацію" (вправа 170). 
Виконайте письмово вправу 172.
Пам'ятайте!
Книги  – морська глибина:
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і труду мав досить,
Дивнії перли виносить.
                              І. Франко

22.04.2020
Тема. Сполучник як частина мови. Види сполучників за значенням, будовою та вживанням

Доброго ранку, семикласники!
Пригадайте, які  самостійні частини мови ви знаєте? Чому вони називаються самостійними?
Які ви знаєте службові частини мови ? Чому вони називаються службовими?(підручник с.208)
Перегляньте відеопояснення  нового матеріалу  Прочитайте матеріал підручника § 36, с.220-226. Виконайте письмово вправи 488, 489, 492.
Д/з. Вивчити § 36, с. 220-226, виконати вправу 495.  

24.04.2020
Тема. Контрольний твір розповідного характеру про виконання улюбленої справи

Напишіть твір про виконання улюбленої справи (перешліть на електронну пошту, чи Вайбер)
Якщо забули, як складати твір про виконання певних дій, скористайтеся пам'яткою.
Як працювати над твором-описом процесу праці в художньому стилі
1.У вступній частині твору вкажіть на особу, що виконує роботу, і зазначте назву трудової дії.
2. В основній частині твору, описуючи безпосередньо процес праці, обов’язково дотримуйтесь чіткої послідовності виконання дій, використовуючи при цьому спеціальні слова (спочатку, потім, пізніше, насамкінець та ін.).
3. Під час опису трудового процесу вживайте слова, що аналізують виконувані операції. Наприклад: працювати швидко, легко, серйозно, спокійно, творчо, цікаво, зосереджено, вправно; праця успішна, благородна, відповідальна, напружена, нелегка, плідна, радісна, сумлінна.
4. З метою створення тексту-опису процесу праці в художньому стилі використовуйте художні засоби (епітети, метафори, порівняння тощо).
5. Пам’ятайте, що основною метою художнього опису трудового процесу є характеристика людини під час роботи та її ставлення до праці.         

Д/з. Повторити  вивчені службові частини мови.


29.04.2020
Тема. Написання сполучників разом і окремо. Розрізнення сполучників і однозвучних слів
Доброго ранку, семикласники!
Пояснення нового матеріалу тут . Прочитайте матеріал підручника §36, с.228-230. Виконайте письмово впр. 504; 506 (1-3 реч.); 507.
Д/з. §36, с.228-230 вивчити правила, виконати вправу 510.
06.05.2020
Тема.  Сполучник. Написання сполучників. Тренувальні вправи
Доброго ранку, семикласники!
Пригадайте вивчене про сполучник і однозвучні слова.
Запишіть. Укажіть сполучники і сполучні слова. Підкресліть члени речення.
1. Ці дуби, що небо підпирають, певне, ще Батия пам'ятають! (М. Луків). 2. Блаженна людина, що мудрість знайшла (З Біблії). 3. Моя любов як море, що висохнуть не може (В. Сосюра). 4. Настрій у нього був такий, що він хотів обняти весь світ (О. Довженко). 5. Велич Шевченка в тому, що він... вийшов з найглибших низів і досягнув найаристократичніших вершин духу (З Інтернет-джерела).
§36. Виконайте вправи 494, 498.
Д/з. §36, вправа 499.

08.05.2020
Тема. Частка як службова частина мови. Розряди часток за значенням
Пояснення нового матеріалу тут  . Прочитайте матеріал підручника §37, с.232-236.  
Виконайте письмово вправи 514, 517.
Д/з. Вивчити правила §37, с.232-236,  виконати вправу 521.

13.05.2020
Тема. Написання часток. НЕ та НІ з різними частинами мови (повторення)

Вивчаємо новий матеріал  тут (підручник §37, с.237-239).
Повтрюємо написання не і ні з різними частинами мови тут  (підручник §38).
Виконайте письмово вправи 528, 541(1-4реч.), 543(1-4реч.).
Д/з. Вивчити правила §37-38, виконати вправу  544.
Підготуватись до контрольної роботи.

15.05.2020
Тема. Контрольний диктант
Доброго ранку, діти!
Сьогодні ви напишете диктант.Тому зосередьтеся, уважно слухайте, вимкніть усе, що може вас відволікати - і до роботи! 
Пройдіть за посиланням  тут  та напишіть диктант.
Написану роботу обов'язково надішліть на вказану вище електронну пошту або  Вайбер.
Бажаю усім високих результатів навчальних досягнень!
Будьте бадьорі та здорові!

20.05.2020
Тема. Підсумкова контрольна робота
Доброго дня!
Сьогодні ви напишете контрольну роботу. Підсумуємо вивчений матеріал за навчальний рік. Тому зосередьтеся, налаштуйте себе тільки на виконання завдань, вимкніть усе, що може вас відволікати - і до роботи!
Пройдіть за посиланням та виконайте завдання   ТУТ ,  вказавши прізвище та ім'я (у вас є одна спроба та 40 хвилин на виконання тесту). 
Зауважте! Якщо з якихось причин ви не змогли вчасно виконати завдання контрольної роботи (на це має бути поважна причина!), то доступ до онлайн-тестів буде активним до 20:00   24 травня  2020 року.
Бажаю усім високих результатів навчальних досягнень!

Будьте бадьорі та здорові!

22.05.2020
Тема. Вигук як особлива частина мови. Розділові знаки при вигуках
Доброго ранку, діти!
Ознайомтесь з новим матеріалом тут . 
Попрацюйте з матеріалом підручника §39, вправи 548, 550 - усно. Вправи 551 , 555 (письмово).
Д/з. Вивчити правила §39, вправа 556.

27.05.2020
Тема. Повторення . Частини мови
Доброго ранку!
Повторіть вивчене про частини мови  тут   і  тут . Виконайте запропоновані завдання.




Комментариев нет:

Отправить комментарий