Музичне мистецтво 7 клас

Вітаю. Моя електронна адреса для зворотнього зв'язку valamatviychuk@gmail.com
Вказавши своє прізвище, ви зможете присилати свої відповіді на виконані завдання, або на Вайбер  +380961867878 . Дякую за співпрацю.


Шановні,  семикласники!
Зайшовши за посиланням , ви потрапите на онлайн урок з  музичного мистецтва (відповідно до розкладу). Буду рада вас бачити на Googl Meet . 

13.01.2021
Тема. Новаторство в музичному мистецтві. Джаз

          Доброго дня, діти!
          Сьогодні на вас чекає незабутня подорож у Країну джазової музики. Ми ознайомимося з характерними ознаками і музичними інструментами джазу та джазовими музикантами.
 Чи готові ви подорожувати? 
Які види музики ви знаєте?

Від  початку  18 ст. і  до  серединни  19 ст.  мільйони  жителів  західного  узбережжя  Африки   було  перевезено  до  Америки  і  продано в рабство. Незважаючи  на  жорстокі  умови, неволю, афроамериканці  зуміли  зберегти  свою  природну  музикальність  і  створити  багато  музичних  форм, у  яких  елементи  негритянського  фольклору  тісно  переплелися  з  побутовою  музикою  англійців, французів, іспанців  та  інших  народів, що  склали  молоду  американську  націю. Саме  з  музикою  цієї  культури  ми  ознайомимося  на  уроці.

   Походження  терміну  «джаз»  до  кінця  не  з’ясовано. Є  підстави  припускати , що  слово  «джаз»  уживали  ще  в  середині  19 ст.  як  підбадьорливий  вигук   у  негрів. 

   Джаз   народився  в  місті  Новий  Орлеан  на  початку  20 ст.  Музиканти  почали  поєднувати  енергійні  ритми  рабів  із  Африки, з  простими  мелодіями  і  співзвуччями, що  колоністи  привезли  з  Європи. Цей  стиль  дістав  назву  «ново орлеанський  джаз.

         Характерними   ознаками  музичної мови  джазу  спочатку були імпровізація  й поліритмія, що грунтувалися  на синкопованих ритмах (перенесення наголосу з сильної  долі такту  на слабку), а також особливий комплекс  прийомів виконання  ритму – свінг (з англійської – «розкачування»). Троє або четверо виконавців,  які  зазвичай  грають на тромбоні, трубі і кларнеті, «підлаштовувалися» під  чіткий  ритм, які  відбивали ударні.

         Джаз  вирізняється  «блюзовою» гармонією та інтонацією. Джазом  називають і оркестр, який  складається із  духових, ударних  та  шумових  інструментів.

         У  основі  джазу – жанри  афроамериканської  музики: спірічуел  та  блюз.

Музичний  словник

Спірічуелс – (з англ. «духовний, церковний») – це  духовний   хоровий  гімн  в   афроамериканській   спільноті, написаний   переважно  на  біблійні  сюжети.

Спірічуелс  виконують  хором  без  інструментального  супроводу, із  плесканням  у  долоні  й танцювальними  рухами  співаків. Зазвичай  твір має форму  запитання -  відповіді.

Блюз – (у  перекл. з  англ. – «меланхолія, журба») на  відміну від спірічуелса - сольно – пісенний  жанр  драматичного  спрямування.

У  творах  цього  жанру  відображаються  особисті  хвилювання, емоції  та  почуття  людини, а також  розкривається  справжнє  життя бідних людей  Америки. Однак  яскравими  ознаками  блюзу також  є  гумор, іронія  і  сатира. Музика  і  текст  мають  імпровізаційний  характер, тому  легко  підкорюються  таким особливостям  викладання, як  поліритмії (одночасному  поєднанню різних  ритмічних малюнках), синкопуванню, специфічному  тембровому  забарвленню  голосу та інструменту.

Більшість  виконавців  джазу – це  видатні  майстри – віртуози. Опинившись у центрі  уваги  публіки, соліст  не  може просто  імпровізувати  на  теми  легких  мелодій, оскільки  від  цього  завжди  очікують віртуозну  гру і  справжнє   натхнення. Видатними  виконавцями джазу  були  Луї  Армстронг, Дюк  Еллінгтон, Гленн  Міллер та інші.

Послухайте. Луї Армстронг «Відпусти мій народ» («Letsmypeoplego»)  тут

Луї  Армстронг (1901 - 1971) – американський  джазовий  трубач, вокаліст і  керівник  ансамблю. Народився  в  найбіднішому  афроамериканському   районі м.Нового  Орлеана. Працював  з  дитинства, щоб  допомогти  своїй  сім’ї : розвозив  вугілля, продавав  газети. Луї  рано  почав  співати  в невеликому  вуличному вокальному  ансамблі, грав  на  барабанах  і  за  кілька  років  натренував  слух.

         У 14 – річному  віці  потрапив  у  міський  виправний  будинок. Там  навчився  грати на кларнеті, брав  участь  у  місцевому  духовому  оркестрі. Після  повернення  додому  грав  у  вільний  від роботи  час в  аматорських  ансамблях. Молодого виконавця  помітив  місцевий  король  джазу – Джо  Олівер, з  допомогою  якого  Армстронг  став  професійним  музикантом  і  входив  до  складу  відомих  джазових  оркестрів тих  часів.

         З  середини  1920 – х років  Армстронг  записував  альбоми з  власними  студійними  ансамблями, найвідоміші  з  яких «Гаряча  п’ятірка»(«HotFife» 1925р.) і «Гаряча  сімка» («HotSeven», 1927 р.).

         Тоді ж починає  співати  джазовим  скетом (ритмічне  повторення  складів, які  співак  вигадував  безпосередньо  під  час  виконання композиції).

         Луї  Армстронг  створив імпровізаційний  виконавський  стиль  гри  на  трубі, для  якого  властиве  вільне  трактування  мелодій. Віртуозний  стиліст – трубач  довів, що  центром  джазового  ансамблю є  особистість, актор, із  власними  ідеями  і  переживаннями.

         Музикант  гастролював  країнами  Європи, Америки, Африки, Австралії  та  Японії. Часто  знімався  в  кіно, постійно  брав  участь  у радіопрограмах, музичних і театральних  виставах. Разом  з  Еллою Фіццджеральд  брав  участь  у   джазовій  версії  опери  Джорджа  Гершвіна  «Поргі  і  Бесс». Не  полишаючи  інструментально – виконавську діяльність, Армстронг  дедалі  частіше  виступав  як  співак: його  низький, хриплий, наповнений  теплом  голос  легко  пізнаваний, як  і  неповторне  звучання  його  труби. Сьогодні  Луї  Армстронг  - це  символ  американського  джазу  в  усьому  світі.

     Перегляньте відеоролик тут  .

Джазу властиві  дві  важливі  ознаки, що  вирізняють  його з- поміж  інших  видів  музики: імпровізація і свінг. Слово  «імпровізація» означає, що музиканти  можуть складати  музику під  час  її  виконання. Так, вони  часто  використовують  одні й ті самі  мелодії і  співзвуччя, проте  музика, яку  вони  грають, ніколи не звучить  однаково.

Музичний  словничок

Свінг (з англ. – «помірне  гойдання», «хід») – ритм, який  проходить крізь усю музику.

Граючи, музиканти підкреслюють  ритм, додаючи  мелодії   особливої енергійності. У  джазі  імпровізує  не тільки соліст – кращий  виконавець  на  трубі, кларнеті  або  саксофоні, а й усі  музиканти. В  імпровізаційному  джазі  немає  точного запису виконуваної  музики, а тільки  музична  основа у вигляді  якої – небудь  відомої  мелодії. Кожний   музикант  імпровізує  свою  партію, вільно варіюючи цією  мелодією, що вимагає  від  учасників  джазу  виконавської  майстерності  й  таланту.

Інша  особливість  джазу – складний  ритм, основу  якого  становить  метрична  пульсація, тобто  біт (з англійської – «удар», «пульс»). У  джазовому  ритмі є чимало й  інших  акцентів, які, поєднуючись, створюють  драйв ( з англ. «гопка», «їзда»,) – динамічну  якість  ритму, або  біта. Наявність  драйву  створює у  слухача  ефект  руху, наростаючого  темпу, тоді  як  він  залишається  незмінним. Цей  термін  тепер використовується і в рок – музиці.

Рей  Чарльз – відомий  американський  музикант, автор понад  70  студійних  альбомів,  один з найвідоміших у  світі  виконавців  музики  в стилях  соул,  джаз і ритм-ен-блюз.

Був  нагороджений  тринадцятьма  преміями «Греммі»,  потрапив  до  залів  слави  рок – н – ролу, джазу, кантрі і блюзу.

ФренкСінатра  назвав  Рея «єдиним  справжнім генієм в шоу-бізнесі».

Послухайте Рей  Чарльз «Прощавай, Джек» («HittheRoadJack»)  тут .

-         Які  особливості  джазу в  цьому  творі?

-         Схарактеризуйте пісню.

Музичний  калейдоскоп

         Засновниками  свінгу вважають  Дюка  Еллінгтона, Кунта Бейсі, Гленна  Міллера. В  оркестрі  Д. Еллінгтона  музиканти  за  допомогою  спеціальних  сурдин, пристосувань  для  зменшення  сили  звука  та  зміни  тембру, досягали  особливого, «горлового» тембру  інструментів, що  нагадував  звуки  людського  голосу. Таке   екзотичне  звучання  назвали  «стилем  джунглів».

Розучіть пісню «Музика рідного  дому» на вірші О. Вратарьова, музику О. Злотника за допомогою відео .

         Рідний край – місце, де ти народився і живеш  серед людей, у яких є багато спільного.

         Усе, що вас оточує упродовж життя та пов’язане з мистецтвом, і  є культурою  вашого краю. У кожного регіоні нашої  Батьківщини – своя історія і власні традиції, та все ж ми єдині у своєму прагненні до прекрасного.

-   Домашнє  завдання.  Поцікавтеся  про  творчий  та  життєвий  шлях  відомого  піаніста, аранжувальника, композитора, керівника  оркестру, представника  джазового мистецтва  Едварда  Кеннеді («Дюка») Еллінгтона. Послухайте  джазові  композиції у виконанні  оркестру  Дюка  Еллінгтона. Дослідіть  виникнення, поширення  та  характерні  особливості  джазових  стилів.









































20.03.2020
Тема. Мюзикл. Підсумковий урок
Переглянути фрагменти мюзиклу Рікардо Коччіанте "Собор Паризької Богоматері"
https://www.youtube.com/watch?v=2GlzGhpGwtQ
Мюзикл "Русалочка"
https://www.youtube.com/watch?v=RslW_znW0oo
Д/з Опрацювати матеріал у підручнику ст. 99-102. Зробити афіші для улюблених мюзиклів. (Фото надіслати на електронну адрксу чи Вайбер). Електронний підручник тут .

03.04.2020
Тема. Музика в мультиплікації
Послухайте. Поль Дюк, Симфонічне скерцо "Учень чарівника" з м/ф "Фантазія" тут .
Ігор Стравінський  "Весна священа" з м/ф "Фантазія" тут .
Розучіть пісню на  вірші В. Крищенка , музику Г. Татарченка "Гей, ви, козаченьки" , за допомогою відео . Текст у підручнику с. 110-111.
Опрацюйте матеріал підручника с. 103- 103.
Д/з. с. 105, завдання № 2.

10.04.2020
Тема. Музика в мультиплікації
Перегляньте м/ф  "Про козаків" тут" .  Пригоди капітана Врунгеля" тут .
Попрацюйте з підручником с 106 - 113.
Попрацюйте над піснею на  вірші В. Крищенка , музику Г. Татарченка "Гей, ви, козаченьки" , за допомогою тут .
Д/з. Переглянути мультфільми  "Про козаків".

17.04.2020
Тема. Електронна музика
К. Штокхаузен, цикл "Звук. 24 години дня. Година № 13. Космічні пульси" прослухаєте тут .
Попрацюйте з підручником с 112 - 115.
Ознайомлення з піснею А. Олейнікової "Жити, щоб веселіш" тут .
Д/з. Вивчити текст пісні А. Олейнікової "Жити, щоб веселіш".

24.04.2020
Тема. Електронна музика
Послухайте Клод Дебюссі "Місячне світло" тут .
Попрацюйте з підручником с 116 - 118.
Д/з. Переглянути фільм "Мамай" (режисер О. Санін 2002 р).

08.05.2020
Тема. Святкова й розважальна музика
Попрацюйте з підручником с.119-122.
Послухайте Г. Ф. Гендель, сюїта "Музика до королівського феєрверку" тут
Розучіть  пісню "Кольорова планета" на слова і музику А. Побужанської  тут .
Д/з. Підготувати музичний проєкт "Зірки джазу", "Джазові фестивалі в Україні",
 "Зірки рок-н-ролу"(один на вибір).  Рекомендації на с. 130, електронного підручника "Музичне мистецтво" тут .

15.05.2020
Тема. Підсумковий урок з теми "Музичне мистецтво в нашому житті"
Захист проєктів. (Відсилаємо на електронну адресу valamatviychuk@gmail.com , або на Вайбер  +380961867878 .)

22.05.2020
Тема. Перевіряємо свої досягнення. Захист музичних проєктів
Захист музичних  проєктів "Зірки джазу", "Джазові фестивалі в Україні",
 "Зірки рок-н-ролу"(один на вибір). (Відсилаємо на електронну адресу valamatviychuk@gmail.com , або на Вайбер  +380961867878 .)





























Комментариев нет:

Отправить комментарий